تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/04 - 22:26
کد خبر: 508727

گفتاری در باب حرکت‌های اعتراضی دانشجویان جهان علیه اسرائیل؛

استمرار اعتراضات دانشجویان آمریکایی/ از دموکراسی تا بعد انسانی

استمرار اعتراضات دانشجویان آمریکایی/ از دموکراسی تا بعد انسانی

دانشجویان آمریکایی و اروپایی درواقع می خواهند با چنین اعتراضاتی نشان دهند که علاوه بر که با جنایت های رژِم صهیونیستی مخالفیم و اعتراض داریم به سیاست کشور خودمان نیز معترض هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماهنامه "خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران" با بررسی پرونده ویژه جنبش اعتراضی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از فلسطین با عنوان "بیداری غربی" منتشر شد. در این شماره از ماهنامه خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران، گفتگوها و یادداشت هایی از  چهره های برجسته دانشگاهی و فعالین دانشجویی کشور منتشر شده است.

در ادامه یادداشت محسن احمدلو دبیر بین الملل دفتر تحکیم وحدت با عنوان "بررسی موج بی‌سابقه حمایت دانشجویان و اساتید کشورهای اروپایی و آمریکایی از فلسطین" که در ادامه می‌خوانید:

محسن احمدلو*/// در روزهای اخیر شاهد موج بزرگی از حمایت دانشجویان و اساتید کشورهای اروپایی و آمریکایی از فلسطین بودیم. می تواند برای این جنبشی که راه افتاده با این وسعت بی سابقه و ادامه دار هم هست  چند علت را بررسی کنیم.

بعد انسانی

1- مهمترین چیزی که ابتدا به ذهن متبادل میشود اینکه این قضیه بعد انسانی دارد و درست است که جنایاتی که توسط رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده یک چیز مسبوق به سابقه است و این رژیم نطفهاش منعقد شده با جنایات و این چیزی که الان مشاهده می کنیم بی سابقه است و کاملا این نوع رفتار وحشیانه با رژیم صهیونیستی معنوس است.

اما به این شکلی که الان چندین ماه از آن گذشته مدام از بمبهای ممنوعه استفاده می کنن د و همه موارد حقوق بشر را زیر پا گذاشتنو و لگدمال کردند. انواع و اقسام جنایتها را انجام دادند و بیش از سی و پنج هزار نفر از جمله زنان و کودکان را شهید کردند. همین باعث شده که همه مردم دنیا به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل آن بعد انسانی تحت تاثیر قرار گیرند و به شکلهای مختلف نسبت به آن واکنش نشان دهند.

آمریکا شریک جرم اسرائیل

2- دلیل دیگری که از دلیل قبل نیز مهمتر است اینکه این کشورها در عین اینکه میخواهند از فلسطین حمایت کنند به صورت ایجابی نیز با سیاست‌های داخلی کشورهای خودشان یعنی از حاکمیت حکومت آمریکا و کشورهای اروپایی به دلیل حمایت از اسرائیل ناراضی‌اند.

دانشجویان آمریکایی و اروپایی درواقع می خواهند با چنین اعتراضاتی نشان دهند که علاوه بر که با جنایت های رژِم صهیونیستی مخالفیم و اعتراض داریم به سیاست کشور خودمان نیز معترض هستیم. به نوعی نشان دادند که به سران و دولت مردان و به نوع سیاست کشور خود که سال هاست از اسرائیل حمایت می کند چه کمک مالی و چه کمک تسلیحاتی مخالف و معترض هستند. به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی آمریکا شریک جرم اسرائیل است و این دانشجویان نیز با این اعتراضات صدای مخالفت خود را به حاکمان و سردمداران غربی می رسانند و خواستار توقف حمایت از رژیم صهیونیستی هستند.

آزادی، دموکراسی و انسانیت

3- نکته دیگر و علت دیگر شکل گیری و استمرار اعتراضات دانشجویان آمریکایی این است که عمده این کشورها، کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکایی است که سالها شعار آزادی، انسانیت و حقوق بشر حکومت هایشان گوش همه مردم جهان را کر کرده و مردم این کشورها نیز خودشان را در این عرصه‌ها سردمدار میدانستند یعنی مشاهده می کنند آنان که ادعا می کردند در حوزه آزادی، دموکراسی و انسانیت حرف اول را می زنند اما الان که وقت عمل رسیده است با این همه جنایت بر کودکام، زنان و کهنسال‌ها به نحوی که حقوق بشر به آشکارترین شکل خود نقض می شود و حتی نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اساسنامه و قطعنامه آن را  در دستگاه خرد کن می اندازد اما شعار آزادی وحقوق بشر میدهند. به خاطر همین تناقض ها تناقض ها است که اعتراض می کنند.

درواقع به این تناقض ها مثلا نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان معترض اعتراض می کنند که در مواقع شعار همه از آزادی و حقوق بشر صحبت می کنند اما در زمان عمل با بدترین شکل ممکن با دانشجو برخورد میشود.  این تناقض‌ها را که در گفتار و عمل مشاهده می کنند خودشان متوجه میشوند که در واقع این شعارهایی که می دادند صرفا شعارهای تو خالی بوده و مخالفت خود را در قالبهای مختلف اعتراضی اعلام می کنند.

حق خواهی و عدالت خواهی

4- دلیل دیگر این است که دانشجویان در  هر جامعه ای به هر حال قشر نخبگانی محسوب میشوند و در واقع در هر جامعهای نیز این قشرنخبگانی بیشتر به سمت آزادی روحی، آزادی خواهی و عدالت جویی حرکت می کنند. ویژگی هایی که در دانشجو می توان پیدا کرد که تحت تاثیر عدالت وقتی ادله منطقی به آن ها نشان داده شود که هر جور حساب کنند ببینند حق با مردم مظلوم فلسطین است دنبال حق می روند و  همین روحیه حق خواهی و عدالت خواهی باعث می شود که بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرند همین باعث می شود سکوت نکنند و نسبت به اتفاقات واکنش نشان دهند.

*دبیر بین الملل دفتر تحکیم وحدت

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
راه اندازی کمپین هفته وحدت توسط حامیان جلیلی و قالیباف
کارشناس اسرائیلی: دوره پیروزی‌های ما به پایان رسیده است
اسپالتی: گل دوم سوئیس اعتماد به نفس ما را نابود کرد!
اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد
ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ
واکنش پورمحمدی به اعلام نتایج انتخابات
قدردانی مخبر از حضور مردم ایران در انتخابات
نشست مشترک رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی، قالیباف، زاکانی و قاضی‌زاده
صداوسیما بعد از سال‌ها مناظره ۲ نفره برگزار می‌کند
مسکو: مجبوریم به پهپادهای آمریکا بر فراز دریای سیاه پاسخ دهیم
مشخص شدن زمان پخش مناظره‌های ۲ نفره نامزدها
رشد مشارکت مردم استان تهران در انتخابات ریاست جمهوری
جلیلی: به روستاها بروید و صدای ما را به آنها برسانید
تشکر سردار منتظرالمهدی از نامزدهای انتخابات برای ادای احترام به «شهدای جمهور پلیس»
دختر پاراکماندار ایران نایب قهرمان شد
سرعت اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران ۱۰ برابر شد
افتتاح نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ +عکس
تجمع خانواده اسرا در مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی
بازی فاجعه‌آمیز ایتالیا و باخت نیمه اول به سوئیس
باقری: ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است
امشب درباره تبلیغات تلویزیونی دور دوم تصمیم‌گیری می‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top